ترفند یادگیری ترفند یادگیری .

ترفند یادگیری

۲ بهترین فیلم فانتزی تمام دوران

از سرزمین میانه تا منهتن، ما ۲ مورد از بهترین فیلم های فانتزی را انتخاب کرده ایم

دنیای واقعی شما را پایین می آورد؟ می خواهید فرار کنید؟ فیلم ابزاری قدرتمند برای فرار از واقعیت دنیوی است و هیچ ژانری بهتر از فانتزی نمی تواند شما را به مکانی متفاوت برساند. می خواهید با الف ها و اورک ها راه بروید؟ چند طلسم یاد بگیریم؟ کشتن اژدها؟ یا فقط در یک حلقه زمانی گیر کرده و همان روز را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که معنای واقعی عشق را کشف کنید؟ یک فیلم فانتزی عالی فقط دنیای متفاوتی را به شما نشان نمی‌دهد - شما را به آنجا می‌برد و درست در انبوه اکشن شما را به زمین می‌اندازد.

فیلم‌های فانتزی که زمانی قلمرو آن آدم‌های عجیب و غریب و گیک‌هایی بود که در زیرزمین پدر و مادرشان بازی Dungeons & Dragons را بازی می‌کردند و با شمشیرهای مقوایی در پارک دوئل می‌کردند، به لطف سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، بازی تاج و تخت پیتر جکسون و... البته، جهان سینمایی مارول در همه جا حاضر است. اما برای اهداف این فهرست، ما تعریف «فانتزی» را به حماسه‌های شمشیر و کوتوله و فیلم‌های ابرقهرمانی محدود نمی‌کنیم. مطمئناً تعداد زیادی از آنها را خواهید یافت. اما شما همچنین فیلم‌هایی را خواهید دید که جنبه‌های سورئال‌تری دارند و برخی از آن‌ها سیاره ما را به‌عنوان مکانی که جادو، رمز و راز و ماجراجویی در آن در معرض دید عموم پنهان شده است، دوباره تصور می‌کنند.

۱. ثور (2011)

اکشن و ماجراجویی

دنیای سینمایی مارول جسورانه در کنار اکشن های علمی تخیلی، کمیک بوک و فانتزی قرار می گیرد – هرگز بیشتر از فیلم های «ثور»، با برداشتی که تحت تأثیر تولکین از اساطیر اسکاندیناوی و لباس های فتنه انگیز به سبک «فلش گوردون» است. «ثور» در اصل ریبوت «Masters of the Universe» است – قهرمان برآمده‌ای که برای مبارزه با روان‌پریشی اسکلتی به زمین می‌رود – اما با جلوه‌های ویژه بهتر و طنز بیشتر.

لحظه جادویی: منظره درخشان سی‌جی آسگارد می‌توانست مستقیماً از جلد اواسط دهه ۷۰ ریک ویکمن ال‌پی آمده باشد.

۲. راهزنان زمان (1981)

فانتزی

تری گیلیام تخیل خود را در این کمدی وحشی، پشمالو و عجیب و غریب برای بچه‌های باهوش‌تر سلطنت کرد. این فیلم مملو از قهرمانان تاریخی، حماسی‌های کوچک، طنز پس از پایتون، صحنه‌های عجیب و غریب و جنبه‌های خارق‌العاده عجیب و غریب – البته تاریک‌ترین و عجیب‌ترین پایانی که می‌توان تصور کرد را هم ذکر نکنیم – این فیلم یک موفقیت فوق‌العاده در سراسر اقیانوس اطلس بود.

لحظه جادویی: شیطان متحجر کننده دیوید وارنر به وحشتناک ترین سفر در زمین نمایشگاهی جهان تبدیل می شود.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۱:۴۷ توسط:maryam موضوع: نظرات (0)